Anak Kurang Fokus Kini Semakin Rajin


Dulu dah pernah guna, dia ingatkan produk ni dah takde. Sebab tak jumpa cari. Tapi bila nampak iklan kami kat facebook, terus jek dia contact kami nak order. Order terus 2 botol tanpa fikir panjang. Katanya anak dia suka guna, bila guna jek Fikri Liquid ni badan lebih bertenaga, fokus untuk belajar. Bila dah puas hati, tanpa banyak tanya terus je order. Sebab terbukti berkesan.

Apa bestnya Fikri Liquid ni sampai ramai orang guna, siap repeat lagi. Meh nak bagitau apa best nya Fikri Liquid ni

  • Bantu mencergaskan otak
  • Bantu mencerdaskan minda
  • Memberi daya fokus dan ingatan yang tinggi
  • Menjadikan minda sentiasa kreatif
  • Tubuh sentiasa cergas dan bersemangat
  • Mengurangkan sifat hyperaktif
  • Penawar kepada anak-anak yang lambat bercakap
  • Mengurangkan pelat
  • Memberi keyakinan diri
  • Mudah menerima arahan

Fikri Liquid membantu dalam perkembangan IQ dan minda tak kira samada kanak-kanak atau orang dewasa.

Harga Pasaran - RM60 sebotol
Harga Pasaran - RM60 sebotol

INFO LANJUT TENTANG FIKRI LIQUID KLIK DISINI

TESTIMONI FIKRI LIQUID KLIK DISINI

Nak order boleh whatsapp sekarang +60126489794

atau

Teknik belajar dengan berkesan

Nak suruh anak belajar memang perlu bersabar, lagi-lagi kalau anak yang malas belajar memang memerlukan kesabaran yang sangat tinggi. Nak marah selalu pun tak boleh, nanti anak pulak naik bosan. Ibubapa perlu mempunyai teknik-teknik yang berkesan supaya anak mahu dan rajin belajar. Ada juga produk-produk ataupun ubat rajin belajar. Tapi jangan ambil produk sembarangan, dikhuatiri akan menjadi beban kepada anak. Boleh google PRODUK HOMEOPATHY sebab produk homeopathy ni dari sumber semulajadi, tiada campuran bahan kimia atau bahan terlarang yang lain..

Selain dari itu, ibubapa boleh buat jadual belajar dirumah dan pastikan mereka ikut dengan disiplin tapi jangan beri mereka tekanan. Sebab kanak-kanak dibawah usia 12 tahun tidak boleh diberi tekanan yang terlampau dikhuatiri akan menjejaskan perkembangan otak mereka. Ok, kat bawah ni ada contoh jadual harian dirumah.

Contoh Jadual Harian Dirumah

INGIN MUDAH FOKUS DAN HAFAL SEMASA BELAJAR - klik disini

10 tips dan teknik memikat dan menggoda isteri


Hubungan suami isteri ini kadang-kadang ada sejuk, kadang-kadang ada panasnya. Tapi kerana kasih sayang yang tebal didalam diri menyebabkan hubungan itu kekal. Sebagai suami, anda perlu tahu cara memujuk dan memikat isteri supaya rumahtangga lebih bahagia. Pelbagai teknik dan tips yang ada supaya suami dapat memikat isterinya. Ingin kembalikan pengalaman seperti mula-mula kahwin atau malam pertama yang indah? Kepada mereka yang mencari-cari teknik dalam hubungan suami isteri, disini aku kongsikan beberapa tips mmenggoda isteri anda. Mudah-mudahan dapat memberi idea kepada anda

1. Selepas bertengkar
Dalam hubungan suami isteri, anda tidak akan dapat lari daripada bertengkar. Apabila bertengkar sudah tentu kemarahan meluap-luap dan menjadikan jantung anda berdegup kencang. Selepas anda berdua meledakkan kemarahan masing-masing, anda perlu mengambil inisiatif untuk meredakan kemarahan isteri dengan menghampirinya, merangkul pinggangnya dan berikan ciuman seikhlas hati. Pasti isteri anda tidak menolak dan hubungan seks boleh diteruskan dengan cara yang selembut mungkin.

2. Bahagia
Sama seperti kemarahan dan kesedihan, kebahagiaan menjadikan seseorang wanita itu tidak menolak untuk melakukan hubungan seks. Justeru tidak hairanlah seorang wanita yang baru menerima bonus, atau kenaikan pangkat atau apa saja yang menggembirakan hatinya di pejabat memberikannya satu perasaan ghairah dan mood yang amat positif untuk melakukan hubungan seks dengan anda.

Cara mendidik anak dan kesalahan yang sering ibubapa lakukan



Perkara paling seronok apabila bergelar ibubapa adalah tatkala hadirnya penyeri hidup dalam keluarga iaitu anak. Saat yang ditunggu selama 9 bulan 10 hari akhirnya diterjemahkan dengan lahir nya malaikat kecil yang bergelar anak didunia ini. Ibu bapa mula belajar cara-cara mendidik anak tidak kira la sama ada secara islam atau pun tidak. Perbandingan dilakukan demi mencari yang terbaik untuk anak kesayangan berlandaskan hukum islam yang sebenar.

Terdapat pelbagai cara mendidik anak dari bayi sehingga dewasa. Ramai ibubapa sekarang ini terlepas pandang kesalahan kecil yang selalu dilakukan semasa mendidik anak. Antara contoh kesalahan kecil semasa mendidik anak adalah :

1. Terlalu menjaga dan mengawal anak
Perkara ini sering berlaku apabila ibubapa terlalu mengawal (over protective) setiap tindak tanduk dan perlakuan anak-anak. Kerap melarang anak-anak yang ingin mencuba sesuatu yang mungkin pada pandangan ibubapa ianya bahaya. Apabila terlalu melarang, pemikiran dan pembesaran anak itu sendiri tidak akan sempurna.

2. Makanan ringan
Sudah lumrah kanak-kanak menyukai makanan ringan seperti gula-gula, jajan, aiskrim, coklat dan seangkatan dengannya. Bagi mereka, makanan ringan adalah paling sedap didunia. Ibubapa perlu mengawal perkara ini bagi kesihatan anak-anak. Bukan sahaja pada kesihatan badan tapi juga kesihatan otak mereka. Makanan ringan ini terlalu banyak mengandungi bahan-bahan yang tidak sihat bagi pembesaran anak-anak. Makanan seperti ini juga boleh menjadi punca kepada hiperaktif @ hyperactive.

Cara mengatasi anak hyperaktif - klik disini

3. Defend anak bila buat salah
Ini kerap terjadi, apabila anak buat salah tapai orang lain yang disalahkan, dalam erti kata mudah backup anak. Memang tidak menjadi kesalahan untuk backup anak-anak tapi perlu cara yang betul. Yang salah tetap salah, jangan sesekali backup anak sekiranya mereka buat salah. Sebab ini akan menjadi punca anak menjadi nakal dan degil. Ini kerana, anak-anak merasakan mereka sentiasa kebal dari semua kesalahan.

4. Terlalu memanjakan
Tidak salah untuk kita memanjakan anak-anak tetapi perlu ada batasnya. Jangan sampai dengan sikap ibubapa yang terlalu memanjakan anak-anak ini akan merosakkan masa depan mereka.

Didiklah anak kita dengan elok dan bijak. Bukan beli saja perlu bijak, mendidik anak juga perlu guna kebijaksanaan. Kerana anak-anak merupakan tiket kita di akhirat kelak.

TIPS MENYURUH ANAK BELAJAR DENGAN MUDAH

Salam Ramadhan 2016 - 1437 H


Assalamualaikum buat semua umat islam.

Sedar tak sedar dah masuk hari kesebelas kita berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ni. Mungkin belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat islam. Semoga ramadhan kali ni membawa keberkatan kepada kita semua.

Ramadhan kali ini aku diuji sedikit oleh Allah S.W.T. Mungkin tak berapa berat tapi mungkin ada hikmah nya.. Anak sulung aku yang yang menghidap sindrom AUTISM dikeluarkan dari sekolah tadika. Kerana cikgu tidak mampu lagi nak mengajar dan mendidik nya. Kebimbangan aku selama ini akhirnya terjadi juga. Tapi aku redha dengan apa yang terjadi, aku tidak salah kan sesiapa sebab ini adalah suratan hidup yang telah tertulis untuk anak aku,. Tapi takpe, aku akan berusaha selagi terdaya supaya anak aku boleh berdikari dan menjalani hidup seperti kanak-kanak normal yang lain.

Peminat tegar Upin Ipin ini akhirnya perlu melangkah keluar dari sekolah yang telah memberi sedikit sebanyak jasa dan ilmu buat dirinya. Ingat satu perkara, ayah mana yang nak tengok anaknya kecundang ditengah jalan. Semoga aku kuat.. Insha Allah..

Salam Ramadhan.

Bendera-bendera Kerabat DiRaja, Kerajaan dan Daerah Johor

Institusi DiRaja Johor dan Kerajaan Negeri Johor mempunyai identiti nya tersendiri. Pembangunan di Johor boleh dilihat semakin maju dari segi ekonomi dan infrastruktur. Dengan kewujudan JOHOR MILITARY FORCE atau ASKAR TIMBALAN SETIA NEGERI JOHOR, ianya menambahkan lagi keunikan Negeri Johor. Sebut sahaja JDT, pasti ramai yang kenal sama ada dalam negara atau luar negara. JDTFC merupakan satu-satunya pasukan bola sepak dari Asia Tenggara setakat ini yang berjaya merangkul kejuaraan PIALA AFC 2015. Ok, setakat ini je cerita pasal JDTFC, Nanti buka post baru pasal JDTFC.

Untuk posting kali ni, aku nak perkenalkan satu lagi keunikan Negeri Johor yang pasti nya menarik iaitu Panji-Panji Sultan Johor, Sultanah dan Waris-Waris, Bendera Negeri dan Bendera Kerajaan Johor Dan Bendera-Bendera Daerah Negeri Johor.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Panji-Panji Sultan Johor, Sultanah dan Waris-Waris

Bendera Johor kesemuanya  berjumlah 24 dapat dibahagikan kepada tiga kumpulan. Pertama merupakan kumpulan bendera berkenaan dengan raja. Bendera dalam kumpulan ini terdiri daripada sebelas bendera seperti di bawah:


One Stevia, Merawat Masalah Kencing Manis



Buat Anda Yang Mempunyai Masalah Kencing Manis Atau Darah Tinggi Dan Telah Mencuba Pelbagai Produk Tetapi Paras Gula atau Tekanan Darah Anda Masih Tidak Turun-Turun?

Sahabat-sahabat yang saya hormati. Berapa ramai orang diluar sana mempunyai masalah KENCING MANIS dan DARAH TINGGI. Berapa ramai orang diluar sana hidup mereka TIDAK TENANG akibat masalah ini.

1 DARIPADA 6 RAKYAT MALAYSIA mempunyai  KENCING MANIS dan TEKANAN DARAH TINGGI. Ada pula yang mencari BOMOH untuk berubat tapi berakhir dengan KEGAGALAN. Mereka hendak berubat dengan cepat tapi tidak berhasil dan akhirnya ada yang BERPUTUS ASA dengan kehidupan.